Hoofdkantoor Heineken

Openheid en transparantie, ontmoeting en beweging, geborgenheid en rust, identiteit en herkenning dit zijn vier thema’s die ontwikkeld zijn in workshops met de toekomstige gebruikers van het nieuwe hoofdkantoor van Heineken. Het nieuwe kantoor vormt een afspiegeling van de wereld waarin Heineken werkzaam is. Verschillende verdiepingen hebben speciale thema’s gekregen. Zo is op de begane grond ‘The World of Heineken’ gerealiseerd; een wereld samengebracht in één grote ruimte, ingericht als een hotellobby met diverse zitgroepen en werktafels. Op de ronde kern is in wit reliëf de wereldkaart aangebracht. De zitgroepen erom heen laten in hun vorm en materiaalkeuze de vier windstreken zien van Heineken International als een wereldwijd opererende organisatie. Men kan hier gasten ontvangen, informeel overleg voeren, lunchen e.d. De 30 internationale biermerken van Heineken worden op een presentatiewand getoond, maar zijn ook te drinken in de speciale Mystery Bar. Op de overige acht verdiepingen staat ‘Heineken in my World’ centraal.
lees meer....
Elke afdeling heeft een eigen ‘huiskamer’ waar de medewerkers geïnspireerd en uitgedaagd worden om zich voortdurend te blijven reflecteren aan het moment waarop een potentiële consument voor het product ‘biertje’ kiest. Het interieur heeft de uitstraling van zo’n biermoment, zoals strand, tuin of sportcafé. De ligging is steeds centraal en gecombineerd met een pantry en diverse open en besloten overlegplekken, waardoor de werkomgeving rustig blijft. De huiskamers op de verschillende verdiepingen zijn door vides met elkaar verbonden. Het resultaat is een open, eigentijdse werkomgeving waarin de medewerkers rust voor concentratie en aanleiding voor communicatie en overleg vinden. Een interieur dat met de steeds ontwikkelende organisatie van Heineken International kan meegroeien en veranderen.
Project: Hoofdkantoor Heineken

Locatie: Amsterdam 📍

Opdrachtgever: Heineken BV

bellen
route